Friday 15 March 2013

Bantu kerajaan jaga negeri - Hishammuddin


KUDAT 15 Mac - Segala usaha gigih kerajaan untuk mengawal keselamatan dan kedaulatan negeri ini akan menjadi sia-sia jika langkah itu tidak disokong oleh setiap lapisan masyarakat.

Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein berkata, rakyat sebenarnya berperanan sebagai 'mata dan telinga' kerajaan dalam usaha menentang musuh dari luar.

"Kerajaan sejak dahulu lagi dengan penuh komited melaksanakan tugasnya menjaga ketenteraman negara ini termasuk yang terbaharu pengumuman untuk menubuhkan Kawasan Keselamatan Khas Pantai Timur Sabah (ESSCOM).

"Sekali lagi saya ingin ingatkan ESSCOM ini yang diumumkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak tidak akan mencapai matlamatnya jika tiada penglibatan penduduk kawasan terbabit untuk menjayakannya," katanya kepada pemberita selepas meninjau keadaan keselamatan penduduk di sini hari ini.

Hishammuddin turut menunaikan solat Jumaat bersama penduduk di Masjid Kampung Ayer serta meluangkan masa melawat dua veteran USNO, Zakaria Abas dan Abd. Rahman Mustapha.

Ditanya mengenai kebimbangan penduduk terutama di Kudat yang tinggal di pesisir pantai tentang bahaya pencerobohan pengganas Sulu, Hishammuddin menegaskan, semua berita yang didengar itu hanyalah khabar angin.

Bagaimanapun beliau berkata, pasukan keselamatan tidak sesekali memandang ringan setiap khabar angin yang disebarkan itu.

Sumber

No comments:

Post a Comment