Sunday 10 February 2013

KDN Fokus Pergiat Program Sukarelawan

JOHOR BAHRU 9 Feb - Kementerian Dalam Negeri (KDN) telah telah menetapkan fokus dalam beberapa bidang sukarelawan untuk setiap agensi di bawah KDN bagi menyemarakkan lagi gelombang sukarelawan dalam kalangan warga Kementerian berkenaan.

Menterinya Dato Seri Hishammuddin Tun Hussein berkata, ianya sekali gus menyahut seruan Perdana Menteri untuk menjadikan tahun 2013 sebagai tahun sukarelawan .


"Kita mahu lahirkan ganerasi muda yang berjati diri luhur, sayangkan negara dan cintakan keamanan demi kelangsungan Malaysia yang sejahtera dan Harmoni."
"Gelombang kesukarelawan seperti ini memberi kesempatan kepada golongan muda untuk menyumbang bakti kepada masayarakat sekali gus menangkis gelombang nagatif yang ditimbulkan oleh sesetengah pihak seperti demonstrasi jalanan, politik kebencian, politik perkauman, serangan peribadi terhadap pemimpin serta kerajaan dan sebagainya." katanya kepada pemberita pada Majlis Pelancaran Logo Skuad Muda Kementerian Dalam Negeri (KDN) di Kompleks Mini KDN Setia Tropica di sini hari ini.

Beliau juga berharap agar anggota URB mampu menjalankan tugas dan kerjasama positif bersama masyarakat.


"Saya dapat melihat kesungguhan setiap anggota URB dalam menjalankan tanggungjawab yang diberikan selain memastikan inisiatif ini memberi impak positif kepada masyarakat."

"Saya juga akan mengadakan pertemuan dengan anggota URB dari seluruh negara bagi mendapatkan maklum balas mereka dan ini adalah program ketiga saya bersama URB sejak pelancaranya pada Disember lalu." ujarnya.


Pada Majlis tersebut, Hishammuddin berkesempatan melalakukan rondaan di Taman Suria bersama URB dari Balai Polis Majidee bagi melihat sendiri prosedur dan keberkesanan rondaan yang dijalankan.


Ianya melibatkan 74 buah motosikal yang diterima oleh polis Johor 7 buah diagihkan ke JB selatan, JB Utara (7), Seri alam (7), Kulai Jaya (6), Nusajaya (17), Muar (6), Ledang (6), Batu Pahat (6), Kluang (60) dan Segamat (6).

Sumber daripada www.klpos.com

No comments:

Post a Comment