Friday 12 April 2013

Najib Lancar saluran untuk genarasi muda


Program Suara Generasiku yang dilancarkan hari ini akan menjadi platform baru orang muda suarakan pendapat mereka. Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak ketika merasmikan program berkenaan berkata, pendekatan ortodoks tidak lagi boleh dipakai dan negara memerlukan generasi baru lebih berani bersuara.

"Dulu, apa yang dimahukan oleh pemimpin di atas mestilah diikuti oleh semua pemimpin sehingga ke akar umbi, asas ini tidak lagi boleh dipakai, suara generasi baru turut perlu didengarkan untuk membolehkan negara membangun dengan lebih maju," katanya.



Beliau berucap merasmikan program Suara Generasiku di depan lebih 7, 000 orang muda di Dewan Seri Putra, Kompleks Sukan Bukit Jalil, di sini hari ini.

Najib turut berkata, kerajaan yang ada sekarang juga telah melakukan usaha-usaha seperti menentukan bahawa apa yang dilakukan hari ini melalui Dasar Transformasi Nasional agar hari esok lebih bermakna. 

"Itulah sebabnya kita lancar aku janji Barisan Nasional bertemakan 'Menepati Janji, Membawa Harapan', harapan inilah untuk generasi baru hari ini. "Kita akan berusaha gigih hari ini dengan usaha tersusun rapi.

Kita akan melakar masa depan yang sarat dengan harapan," katanya 

Gambar sekadar hiasan

No comments:

Post a Comment